نرم افزار آموزش مجازی اقتصاد مقاومتی
نرم افزار آموزش مجازی نظریه اقتصاد مقاومتی یک دوره 75 جلسه ای آشنایی با اقتصاد مقاومتی می باشد که به همت کانون تربیت و اقتصاد جهت بسط و ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی و همچنین آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و علاقه مندان به اقتصاد مقاومتی تهیه گشته است.
این نرم افزار یک دوره آشنایی با نظریه اقتصاد مقاومتی می باشد. در این دوره مخاطبین ضمن آشنایی با جریان اقتصاد متعارف و چالش ها و نقدهای وارد بر این جریان، با معارف اقتصاد اسلامی به طور مقدماتی آشنا می شوند و در نهایت مدل اقتصاد مقاومتی در سطح مصرف کنندگان، تولید کنندگان و دولتمردان بررسی می شود.
در این دوره دکتر عبدالملکی(عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام) با ارائه مقدماتی توضیح می دهند که اقتصاد مقاومتی چیست و چه مولفه ها و لوازمی دارد و چرا باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم همچنین این نرم افراز مشتمل بر متن دوره ها به صورت کامل و دسته بندی موضوعات می باشد.
. علاقه مندان جهت تهییه این نرم افزار می توانند از طریق شماره تماس انتهای مطلب و یا با درج مشخصات و شماره همراه در قسمت نظرات نسبت به سفارش آن اقدام نماییند.
همچنین همانطور که ذکر شد این نرم افزار یک دوره 75 جلسه ای از اقتصاد مقاومتی می باشد لذا علاقه مندان می توانند با رجوع به سایت دانشکده مجازی اقتصاد مقاومتی به صورت مجازی نیز اقدام به گذراندن این دوره کنند.(مطالعه راهنمای ثبت نام)
به علاقه مندان پس از طی دوره آنلاین و یا تهییه دی وی دی های نرم افزار و دادن آزمون مربوطه، گواهی پایان دوره اعطا می شود.
این دوره مشتمل بر 6 سرفصل می باشد که در زیر می توانید این سرفصل ها را مشاهده نمایید
رئوس مطالب
1- معرفی اجمالی نظریه
1-1: تاریخچه نظریه اقتصاد مقاومتی
1-2- ماهیت اقتصادمقاومتی
1-3. ضرورت نظام اقتصاد مقاومتی
1-4. روش شناسی اقتصاد مقاومتی
2-معرفی اجمالی دوره آموزش مجازی اقتصاد مقاومتی
2-1.معرفی روش شناسی دوره
2-2- معرفی مقدمات سه گانه نظری
3-3- معرفی محتوای اختصاصی نظام اقتصاد مقاومتی
3- آشنایی با جریان اقتصاد متعارف(مقدمه اول)
3-1. تاریخچه جریان های اصلی علم اقتصاد متعارف
3-1-1. دانش اقتصاد پیش از عصر رنسانس
3-1-2. دانش اقتصاد پس از رنسانس
3-1-3. مکاتب هترودوکس و دگر اندیش
3-2. تقسیم بندی دانش و فلسفه علم اقتصاد متعارف
3-2-1. تقسیم بندی دانش در علم اقتصاد متعارف
3-2-2. روش شناسی و لسفه اقتصاد متعارف
3-2-3.جایگاه ارزش ها در علم اقتصاد متعارف
3-2-4. جهان شمولی نظریات اقتصاد متعارف
3-3. مغالطالت علم اقتصاد متعارف
3-3-1. مغالطلات روش شناختی
3-3-2. مغالطه حداکثر شدن رفاه عمومی در اقتصاد آزاد
3-3-3. مغالطه دهکده جهانی، اقتصاد آزاد و رفاه جهانی
4- آشنایی با معارف اقتصاد اسلامی(مقدمه دوم)
4-1. ارتباط اسلام و اقتصاد: مبانی اقتصادی اسلامی و ماهیت اقتصاداسلامی
4-1-1. اهداف غایی و میانی اسلام و ارتباط آن با اقتصاد
4-1-2. اقتصاد نافع و اقتصاد لغو
4-1-3ماهیت اقتصاد اسلامی
4-2.تقسیم بندی و روش شناسی معاف اقتصاد اسلامی(مکتب،نظام و علم)
4-2-1. مکتب اقتصادی اسلام:ماهیت و روش شناسی
4-2-2. نظام اقتصاد اسلام: ماهیت و روش شناسی
4-2-3. علم اقتصاد اسلامی:ماهیت و روش شناسی
4-3. معارف اقتصاد اسلامی در برابر اقتصاد متارف
4-3-1. نسبت مکتب اقتصادی اسلام با مکتب اقتصادی متعارف
4-3-2.نسب نظام اقتصادی اسلام با نظام های اقتصادی متعارف
4-4-3.نسبت علم اقتصادی اسلام و علم اقتصاد متعارف
5- آشنایی با مبانی اقتصادی انقلاب اسلامی
5-1. فضای اقتصادی کشور پیش از انقلاب اسلام
5-1-1. اقتصاد پیش از انقلاب اسلامی و وابستگی به خارج
5-1-2. اقتصاد پیش از انقلاب اسلامی و فقدان رفاه عمومی
5-1-3.اقتصاد پیش از انقلاب اسلامی وعقب اقتادگی
5-2. منویات رهبران انقلاب اسلامی
5-2-1.جایگاه اقتصاد در منویات رهبران انقلاب اسلامی
5-2-2.اهداف اقتصادی در منویات رهبران انقلاب اسلامی
5-2-3.راهبردهای اقتصادی در منویات رهبران انقلاب اسلامی
5-3.اقتصاد و مبانی آن در قانون اساسی
5-3-1.مواد اقتصادی قانون اساسی ج.1.ایران
5-3-1.تجلی منویات اقتصادی رهبران انقلاب اسلامی در قانون اساسی
5-3-3.ظرفیت قانون اساسی در تحقق اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی
6- اقتصاد مقاومتی؛رهیافت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی
6-1. آسیب شناسی اقتصاد ج.ا. ایران در تطبیق با اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی
6-1-1. آسیب شناسی اقتصاد ج.ا. ایران (1) (تحقق هدف اول: استقلال اقتصادی)
6-1-1-1. واردات کالاهای اساسی
6-1-1-.واردات کالاهای غیرضروری و لوکس2
6-1-1-3. وابستگی به بودجه نفتی
6-1-2. سیب شناسی اقتصاد ج.ا. ایران (2) (تحقق هدف دوم: رفاه عمومی
6-1-2-1. تورم، بیکاری و توزیع درآمد
6-1-2-2. دسترسی به امکانات عمومی
6-1-2-3. شاخص توسعه انسانی (HDI)
6-1-3. آسیب شناسی اقتصاد ج.ا. ایران (3) (تحقق هدف سوم: پیشرفت اقتصادی
6-1-3-1. رشد اقتصادی و اقتصاد دانش بنیان
6-1-3-2. رشد بهره وری نیروی کار
6-1-3-3. الگوی مصرف
6-2.فلسفه اقتصاد مقاومتی
6-2-1. اقتصاد مقاومتی: مفهوم، ماهیت و خاستگاه
6-2-1-1. تاریخچه نظریه اقتصاد مقاومتی
6-2-1-2. تعریف و ماهیت نظری اقتصاد مقاومتی
6-2-1-3. اهداف و رویه ها در اقتصاد مقاومتی
6-2-1-4. مروری بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی
6-2-2. اقتصاد مقاومتی: ضرورت
6-2-2-1.عدم تحقق کامل اهداف اقتصادی انقلاب وخصومت خارجی
6-2-2-2. علل خصومت های اقتصادی دشمنان خارجی
6-2-2-3. عدم تحقق کامل اهداف اقتصادی انقلاب و خصومت های داخلی
6-2-3. تحریم در اقتصاد متعارف و تجربه کشورهای جهان
6-2-3-1. مفاهیم مرتبط با اقتصاد مقاومتی در اقتصاد متعارف
6-2-3-2. اقتصاد تحریم در ادبیات اقتصادی متعارف
6-2-3-3. تجربه کشورها در مقابله با تحریم ها و خصومت های اقتصادی
6-2-4. اقتصاد مقاومتی: روش شناسی (روش تحقیق و نظریه پردازی)
6-2-4-1. مقدمات علمی برای طراحی نظام اقتصاد مقاومتی
6-2-4-2. شناسایی مکتب اقتصادی اسلام(عدالت- جهاد- عزت)
6-2-4-3. شناسایی وضعیت کنونی اقتصاد کشور (ظرفیت ها- خصومت ها
6- 3. اقتصاد مقاومتی: سیاست ها و برنامه عمل در تقویت تولید ملی
6-3-1. تبیین مکتب
6-3-1-1. مقدمه: اهمیت تولید ملی در تحقق اهداف و رفع خصومت ها
6-3-1-2. اقتضاء قاعده عدالت اقتصادی در تولید ملی
6-3-1-3. اقتضاء قواعد جهاد و عزت اقتصادی در تولید ملی
6-3-2. تبیین وضعیت موجود و اصلاحات لازم
6-3-2-1. تبیین ظرفیت های موجود در تقویت تولید ملی
6-3-2-2تبیین خصومت های خارجی و داخلی در حوزه تولید ملی
6-3-2-3. اصلاحات سخت افزاری و نرم افزاری در راستای تقویت تولید ملی
6-4. اقتصاد مقاومتی: سیاست ها و برنامه عمل در اصلاح فرهنگ اقتصادی و سبک زندگی
6-4-1. تبیین مکتب
6-4-1-1. الگوی مصرف در مکتب اقتصادی اسلام
6-4-1-2. الگوی رفتاری تولیدی در مکتب اقتصادی اسلام
6-4-1-3. الگوی رفتاری مدیران در مکتب اقتصادی اسلام
6-4-2. تبیین وضعیت موجود و اصلاحات لازم
6-4-2-1. تبیین ناکارآمدی ها و الگوی مطلوب مصرف
6-4-2-2.تبیین ناکارآمدی ها و الگوی مطلوب تولید
6-4-2-3. تبیین ناکارآمدی ها و الگوی رفتاری مطلوب مدیران
6-5. اقتصاد مقاومتی: سیاست ها و برنامه عمل در دیپلماسی اقتصادی و روابط خارجی
6-5-1. تبیین مکتب
6-5-1-1. اقتضاء قاعده عدالت اقتصادی در روابط خارجی
6-5-1-2. اقتضاء قاعده جهاد اقتصادی در روابط خارجی
6-5-1-3. اقتضاء قاعده عزت اقتصادی در روابط خارجی
6-5-2. تبیین وضعیت موجود و اصلاحات لازم
6-5-2-1. تبیین ظرفیت ها و خصومت هادر روابط اقتصادی خارجی
6-5-2-2 دیپلماسی اقتصادی مقاومتی و اصلاح الگوی تجارت بین الملل
6-5-2-3. دیپلماسی اقتصادی مقاومتی و اصلاح نظام پرداخت های بین المللی
روش شرکت در دوره:
1- دانشکده آموزش مجازی اقتصاد مقاومتی(قبل از ثبت نام حتما راهنمای ثبت نام مربوطه را مطالعه نمایید)
2- تماس با شماره تلفن: 22497369(کانون تربیت و اقتصاد)
درج مشخصات و شماره همراه در قسمت نظرات
.