جهاد اقتصادی

جهاد اقتصادی چیزی نیست که تمام شدنی باشد. مقام معظم رهبری
کالای ایرانیسیاستی که بعد از جنگ تحمیلی به عنوان استراتژی صنعتی غالب در ایران دنبال شد، جایگزینی واردات بود که هرچند در رشد اقتصادی به واسطه‌ی ورود کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای بی‌تأثیر نبود، اما عملاً نتیجه‌ای جز وابستگی به کالاهای خارجی نداشت. 

شرکت‌های جدید چندملیتی، که طیف گسترده‌ای از کالاهای خود را از پودر لباس‌شویی گرفته تا اتومبیل، به نام محصولات وطنی تولید می‌کردند و به فروش می‌رساندند، علاوه بر اینکه مردم را به شدت مصرف‌زده نمودند، باعث شدند صنایع کشور، که عمدتاً تولیدکننده‌ی کالاهای مصرفی بودند، به شدت به کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای شرکت‌های چندملیتی و کشور مادر (عمدتاً آمریکا) وابسته شوند.
اما اقتصاد مقاومتی حکم دیگری می کند. بر اساس منطق حاکم بر اقتصاد مقاومتی کشور ما باید در تمامی زمینه های استراتژیک به خودکفایی برسد و برای رسیدن به این هدف البته نیاز است کمی سختی را تحمل کنیم اما پس از سپری شدن دوره گذار خودمان تولید کننده با کیفیت تمام کالاهای مورد نیاز داخل خواهیم بود.

یکی از اساسی ترین قدم های مردم برای نزدیک شدن به این هدف مصرف کالای داخلی به جای نمونه های خارجی است. هر ایرانی باید روی کالاهای وطنی عرق داشته باشیم و بالندگی همبسته جامعه و آینده خود و اطرافیانمان بیندیشیم.

مصرف کالای داخلی در واقع حمایت از تولید داخلی است که به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند. نزدیک‌ترین و ملموس‌ترین اثر مصرف کالای داخلی، افزایش موقعیت‌های شغلی و کاهش آمار بیکاران است که در مسائل اجتماعی نیز تاثیر بسزایی دارد. بر این اساس شعار «هر کالای خارجی، یک بیکار» کاملا صحیح است.

نکته دیگر این که ما با مصرف کالای ایرانی در واقع پاسخ قاطعی به تحریم‌های غرب داده‌ایم و نشان خواهیم داد که زورگویی های آن‌ها تاثیری در سرنوشت و مسیر کشور ما نخواهد داشت. 

  • مبلغ اقتصاد مقاومتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.