جهاد اقتصادی

جهاد اقتصادی چیزی نیست که تمام شدنی باشد. مقام معظم رهبری

سلسله کتاب های اقتصاد مقاومتی

انتشار کتاب اقتصاد تحریم

کتاب تحریم های اقتصادی ایران؛ مبانی، ابعاد و راهکارها از سلسله مجلدات کتاب اقتصاد مقاومتی به قلم دکتر عادل پیغامی و دکتر مصطفی سمیعی نسب و دیگر هکاران منتشر شد.

سلسله کتاب های اقتصاد مقاومتی

انتشار کتاب اقتصاد تحریم

کتاب تحریم های اقتصادی ایران؛ مبانی، ابعاد و راهکارها از سلسله مجلدات کتاب اقتصاد مقاومتی به قلم دکتر عادل پیغامی و دکتر مصطفی سمیعی نسب و دیگر هکاران منتشر شد.

به گزارش جهاد اقتصادی کتاب تحریم های اقتصادی ایران؛ مبانی، ابعاد و راهکارها از سلسله مجلدات کتاب اقتصاد مقاومتی اثر دکتر عادل پیغامی و دکتر مصطفی سمیعی نسب و دیگر هکاران از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شد.

 مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (ع) در راستای تولید محتوای علمی در حوزه اقتصاد مقاومتی، اقدام به انجام پژوهش‏های مشخص در این زمینه نموده است و با ارائه یک الگوی مفهومی از نحوه نیل به اقتصادی مقاوم و تعریف محورهای پژوهشی در این حوزه اقدام به تولید سلسله کتبی با عنوان «اقتصاد مقاومتی» نموده است.

ارکان الگوی مفهومی عبارتند از: 1- قرآن و روایات(نصوص دینی) 2- آراء رهبران، علماء و اندیشمندان اسلامی3- دانش و تجارب بشری 4- در نظر گرفتن شرایط و اقتضائات مکانی-زمانی اقتصاد ایران.

  کتاب «تحریم‏های اقتصادی ایران؛ مبانی، ابعاد و راهکارها» از سلسله مجلدات کتاب «اقتصاد مقاومتی» بنا بر اولویت و ضرورت، به دنبال بیان و بررسی ضلع سوم و چهارم، یعنی دانش و تجارب بشری و شرایط و اقتضاءات مکانی-زمانی اقتصاد ایران در حوزه تحریم اقتصادی می‏باشد.

موضوع تحریم اقتصادی یک کلان مساله است که بررسی آن نیاز به سلسله‏ای از پژوهش‏ها و طرح‏های تحقیقاتی دارد که در قالب یک نقشه کلان همه ابعاد مساله را پوشش می‏دهد. تحریم اقتصادی یا به عبارت بهتر راهبردهای اقتصادی در شرایط تحریم شامل ابعاد مختلفی از جمله ابعاد سیاسی، حقوقی، اقتصادی، علمی، مدیریتی و سیاست‏‏گذاری کلان، اجتماعی و.... می‏شود. هر یک از ابعاد فوق از نگاهی به موضوع تحریم می‏پردازد و در مساله کلان تحریم اقتصادی بخشی از موضوع را تحت پوشش قرار می‏دهد. از دیگر سو هر بعد از موضوع، خود شامل گستره وسیعی از موضوعات است که به یک موضوع راهبردی و میانی می‏پردازد. بنابراین در این کتاب سعی گردیده است گستره میان‌رشته‌ای تحریم اقتصادی با لحاظ شرایط گذشته، حال و آینده جمهوری اسلامی ایران مورد توجه مؤلفان قرار گیرد.

مولفان این کتاب عبارتند از آقایان دکتر عادل پیغامی عضو هیات علمی و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)، مصطفی سمیعی نسب عضو هیات علمی و مدیر گروه مطالعات اقتصادی مرکز تحقیقات دانشگاه و یاسر سلیمانی و سعید حسین‌زاده یزدی کارشناس و پژوهشگر مرکز تحقیقات دانشگاه.

شایان ذکر است این کتاب از ابتدای هفته‏ی آتی در نمایشگاه بین‏المللی کتاب تهران، بخش دانشگاهی، سالن 18، راهرو 1 و همچنین غرفه شبستانِ انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)، جهت استفاده علاقه‏مندان عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.