جهاد اقتصادی

جهاد اقتصادی چیزی نیست که تمام شدنی باشد. مقام معظم رهبری

همایش اقتصاد مقاومتی؛

همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار

همایش "اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار" طی دو روز به بازخوانی دو موضوع مواجهه با نظام سیطه و راهکارهای پیش رو در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی می پردازد.

همایش اقتصاد مقاومتی؛

همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار

به گزارش سایت جهاد اقتصادی/ همایش "اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار" طی دو روز به بازخوانی دو موضوع مواجهه با نظام سیطه و راهکارهای پیش رو در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی می پردازد.

 همایش "اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار" طی دو روز یکشنبه و دوشنبه 31 خردادماه و 1 تیر ماه، با شرکت موسسات دانشگاهی، اندیشکده ها و پژوهشکده ها بنا دارد در 2 روز متوالی به بازخوانی دو موضوع مواجهه با نظام سلطه و راهکارهای پیش رو بپردازد.

فلسفه اصلی این همایش شرایطی است که امروزه انقلاب اسلامی در گذار  تمدنی با مسائلی در داخل و خارج از کشور با آن روبه رو است. شرایط فعلی، در جامعه بسیار حساس است چرا که از سویی بیداری اسلامی در منطقه اتفاق افتاده است، از سوی دیگر بحران اقتصاد جهانی وجود دارد. همچنین مشکلات و مسائل اقتصادی داخلی فعلی نیز بر حساسیت شرایط فعلی افزوده است.

همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار نقطه شروع مناسبی است تا از موضع انفعال خارج شویم و از این موضع تعامل نکنیم، این سؤال جدی است که آیا کشوری با این چنین منابع غنی لازم است که امتیازات بسیاری دهد برای اینکه مشتی دلار به دست بیاورد یا راهکار دیگری وجود دارد تا بتوانیم دست از خام فروشی برداریم و برای حل مشکلات اقتصادی اقدام نماییم.

روز اول قرار است به مبحث اقتصاد سیاسی در زمان قبل از پیروزی انقلاب، پس از پیروزی انقلاب، زمان جنگ تحمیلی و حال حاضر که با مسئله تحریم ها مواجهیم، بپردازیم و این نکته را تحلیل کنیم که آیا مواجهه اقتصادی نظام سلطه سابقه تاریخی دارد یا خیر؟

در روز دوم نیز به این مسئله می پرداخته خواهد شد که اکنون این سوال در جامعه مطرح است که مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد، آیا حل معضلات و مشکلات به این مذاکرات گره خورده است؟ آیا راهبرد اصلی اقتصاد توجه به درونزایی اقتصاد است و یا چشم انتظار نظام سلطه بودن؟

علاقه مندان برای اطلاع بیشتر به سایت همایش اقتصاد سیاسی اقتدار یا انفعال مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

 


نظرات (۱)

  • یوسف فرشیدی - کرمانشاه
  • باسلام
    درصورت امکان فایل PDF مطالب رو هم بگذارید تا دانلود اون مهیا و مقدوربشود.
    لازم بود درابتدا تشکرقلبی خودم رو عرض میکردم، خداقوت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.