جهاد اقتصادی

جهاد اقتصادی چیزی نیست که تمام شدنی باشد. مقام معظم رهبری
اگر تمام دانشکده های اقتصادی کشور در تمام 60 سال گذشته مرور کنیم چیزی به اسم تربیت اقتصادی جزو ماموریت های آن ها نبوده است اما وقتی دانشکده های اقتصادی غرب را مرور می کنیم می بینیم برای خودشان چنین سرفصلی را تعریف کرده اند .

 این همان غرب زدگی است که با غربی شدن متفاوت است و گاهی آرزو می کنیم ای کاش برخی غربی می شدند و غربزده شدن بدتر است که یک بخشی از غرب را گرفتند و اگر خودش را می گرفتند لااقل بخشی از آسیب های ما کمتر می شد.

حتی گاها با اساتید اقتصادی غربی راحت تر از اساتید داخلی می توان ارتباط برقرار کرد و همین حرف ها را مطرح کرد. 
چند سال پیش یک استاد اقتصادی به ایران آمد و با دانشجویان دکترا جلساتی برگزار شد و دو برنامه بیرونی برای او قرار داده شد؛ یکی صحبت برای مسئولان و کارشناسان وزارت اقتصاد در سال 86 و یکی هم در آموزش و پرورش بود که وی برای کارشناسان بخش های مختلف آموزش و پرورش در خصوص تربیت اقتصادی صحبت کرد.

این استاد دانشگاه خطاب به کارشناسان آموزش و پرورش گفت ما سال ها است که مثلا در گروه ریاضی گفتیم چرا این مفاهیم ریاضی را مطرح کنیم که بدرد دانش آموزان نمی خورد. مفاهیم ریاضی دیگری وجود دارد که باید آن ها را آموزش دهیم.مثلا به جای مشتق و انتگرال نظریه بازی ها قرار دادیم و تفکر استراتژیک به کودکان آموزش می دهیم.

به این دلیل که برخی از افراد در داخل غرب زده شده اند و گاها ارتباط برقرار کردن با آن ها خیلی دشوار است و با برخی از اساتید غربی بهتر می توان ارتباط برقرار کرد و از برخی از نظراتشان بهره برد.

  • مبلغ اقتصاد مقاومتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.