جهاد اقتصادی

جهاد اقتصادی چیزی نیست که تمام شدنی باشد. مقام معظم رهبری
رشددر بخشی از برنامه چهارم سند 20 ساله چشم انداز توسعه چنین آمده است: "تحقق رشد اقتصادی پیوسته ، باثبات و پرشتاب با اهداف چشم انداز . "

رشد اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین شاخص ها برای سنجش میزان پیشرفت یک کشور در زمینه اقتصادی محسوب می شود و مسئولین یک کشور بایستی به طور مداوم این شاخص را رصد کنند تا سلامت نظام اقتصادی کشور به طور مستمر تحت نظارت باشد.

در یک تعریف ساده رشد اقتصادی ارتباط مستقیم با میزان تولید کالاها و خدمات در یک کشور دارد و هر میزان تولید افزایش پیدا کند در واقع رشد اقتصادی کشور نیز افزایش می یابد. افزایش تولید در جامعه باعث می شود میزان متوسط درآمد افراد جامعه نیز افزایش یابد که به تعبیری درآمد سرانه ملی بالا می رود.
این افزایش تولید و درآمد از سه روش ممکن است: افزایش سرمایه و نیروی کار، افزایش بهره وری و نهایتا به کارگیری ظرفیت های خالی که هنوز استفاده نشده اند.

برای اینکه در این حوزه ما به اهداف سند چشم انداز 20 ساله برسیم بایستی با سرعت بیشتری حرکت کنیم تا در سال 1404 به رقبای منطقه ای که هم اکنون برخی از ما جلوتر هستند دست یابیم.

همچنین در این مسیر وجود یک روند مستمر و با ثبات بسیار ضروری است. اقتصاد از جمله حوزه هایی است که هر گونه بی ثباتی و بی نظمی به شدت به آن لطمه وارد می کند. لازمه ثبات اقتصادی این است که مسئولین با مشورت و کمک کارشناسان به تصمیمات مناسب برسند و در مسیر اجرا نیز بدون تعلل و توقف به پیش برود و از تصمیمات و اقدامات لحظه ای دوری کند.


  • مبلغ اقتصاد مقاومتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.